ТРВЗ-педагогіка , як наукове та
педагогічне спрямування , сформувалося в наприкінці 80 -х років. В
її основу була покладена теорія рішення винахідницьких задач ( ТРИЗ школи Г. С. Альтшуллера) .
ТРВЗ-педагогіка ставить за мету формування сильного мислення і виховання творчої особистості , підготовленої до вирішення складних проблем в різних областях діяльності . Її відмінність від відомих засобів проблемного навчання - у використанні світового досвіду , накопиченого в області створення методів вирішення винахідницьких задач . Звичайно , цей досвід перероблений і узгоджений з цілями педагогіки .
Під методами розв'язання винахідницьких завдань насамперед маються на увазі прийоми і алгоритми , розроблені в рамках ТРИЗ ; а також такі відомі методи як мозковий штурм , синектика , морфологічний аналіз , метод фокальних об'єктів та їх різновиди .
Сучасна ТРВЗ-педагогіка включає в себе курси , розраховані на вікові групи від дошкільнят до студентів і дорослих фахівців . Особливістю роботи з кожною віковою групою є вибір об'єктів винахідницької діяльності , відповідних віку . Так , дошкільнята та молодші школярі винаходять іграшки , загадки , прислів'я , рухливі ігри і т. п.