Мета: продовжити роботу над
засвоєнням економічних понять, розвивати вміння пояснювати, класифікувати
зв’язки між поняттями, що вивчаються та повсякденним життям, розвивати творчу
особистість, формувати життєві компетентності, виховувати почуття
взаємоповаги та взаємодопомоги .
Тип уроку: урок узагальнення
знань
Обладнання: мультимедійний
проектор, картки для індивідуальної та групової роботи, завдання для методу
«Карусель», інтелект-карти, таблиці почуттів, зашифровані слова.
Інтерактивні
технології:
робота в групах, парах, «Карусель», «Куток»,
Інтерактивні вправи: Т-схема,
«Гронування», «Передбачення»,
«Сенкан», метод «Прес».
1. Ковальчук Г. Економіка родини для батьків і дитини. - К., 2002. 118
с.
2. 3. Гільберг Т., Думанська Г.,
Юхимович О. Подорож у світ економіки.
Навч. Посібник. – Кам’янець-Подільський, 2004. 120с.
3. Діденко Л. Вчимося рахувати гроші. – К., 2008. 63с.
4. Телячук В.П., Лесіна О.В.
Інноваційні технології в початковій школі. - Харків,2008.
Хід уроку
І. Організаційний
момент
Я пропоную наш урок почати з пісні «В нашім класі друзі всі…»
Візьміться за руки. Ви - класна
родина. Як ще можна назвати вас?
(Сім’я,однокласники, товариші, друзі, однодумці,
помічники, союзники, спільники,).
А ще й партнери, які виконують
спільну справу – вивчають курс «Азбука економіки».
Девіз уроку:
Видумуй,
пробуй, твори!
Розум,
фантазію прояви!
Активним
і уважним будь
І
про кмітливість не забудь!
1.
Метод «Куток»
На стінах класу розвішані
інтелект-карти. Учні підходять до вчителя, беруть слова-зашифровки, і відгадавши
слово - економічний термін, підходять до інтелект-карти, яка розкриває його зміст.
2.
Економічна розминка, метод «Карусель»
(економічні поняття: торгівля,валюта,асортимент
товарів,продавець,меценат, доброчинність,спонсор,товар,товарне господарство, прибуток,
купівля, бартер, обмінний пункт, покупець, національна валюта, натуральне
господарство).
(Учні
виходять до дошки і стають у коло, ведучий з дзвіночком у
руках картками - словами стає збоку. За сигналом учні рухаються за годинниковою стрілкою, читають
написане і дають відповідь на запитання)
3.
Перевірка виконаної роботи методом «Прес»
4.
Відповіді на запитання
- Що є спільним для всіх слів?
- Що таке економіка?
- Для чого людині знання з
економіки?
(Відкрити власну справу, тобто
зайнятися господарською діяльністю).
5.
розгляд і обговорення малюнків на екрані.
- Що зображено на малюнках? Що спільного? (Ведеться господарство, підприємницька
діяльність.)
Висновок
– це все підприємства.
6.
Тема уроку
- Сьогодні на уроці повторимо
поняття підприємство
7.
Робота в парах
- То що таке підприємство? (Організація, в якій об’єднуються
люди-працівники для випуску товарів чи надання послуг з метою отримання
прибутку)
- Всі підприємства належать до
галузей господарства. Які галузі ви
знаєте?
Завдання: доповніть таблицю, зліва
в колонці – галузь, справа – підприємство.
Галузь
|
Підприємство
|
Промисловість
|
Завод, …
|
Сільське
господарство
|
Елеватор, …
|
Освіта
|
Дитячий садок, …
|
Медицина
|
Поліклініка, …
|
Спорт
|
Басейн, …
|
Торгівля
|
Магазин, …
|
Перевірка роботи.
8.
Робота в групах
Всі підприємства поділяються за
сферою діяльності. Закінчіть речення.
- Підприємства виробничої сфери … виробляють
товар.
- Підприємства невиробничої сфери …
надають послуги.
Завдання для роботи в групах: дівчата на картках напишуть підприємства, що
належать до виробничої сфери, хлопці – до невиробничої сфери.
Перевірка(
заповнення Т-схеми, зображеної на дошці)
(діти виходять до дошки і коментують свою
роботу)
9.
Складання інтелект-карти
- Що ви знаєте ще про підприємства?
Як вони поділяються?
(За розмірами , за формами
власності)
Розповідь учнів про підприємство за
інтелект-картою
10.
Відеоекскурсія
- Запрошую вас на відеоекскурсію на
одне із тернопільських підприємств.
Спочатку розгляньте алгоритм
роботи, для того, щоб знати на що звернути увагу, під час перегляду
відеоматеріалу.
План характеристики підприємства
1. Назва підприємства
2. Адреса
3. Фірмовий знак
4. Що виробляє?
5. Тип підприємства за сферою діяльності.
6. Тип підприємства за формою власності.
7. Тип підприємства за розмірами.
8.Люди яких професій працюють на підприємстві?
9. Як підприємство знайомить зі своєю продукцією?
1. Назва підприємства
2. Адреса
3. Фірмовий знак
4. Що виробляє?
5. Тип підприємства за сферою діяльності.
6. Тип підприємства за формою власності.
7. Тип підприємства за розмірами.
8.Люди яких професій працюють на підприємстві?
9. Як підприємство знайомить зі своєю продукцією?
11.
Колективні висновки перегляду відеоматеріалу
Учні відповідають на питання, дають
характеристику підприємству, яке відвідали.
12.
Творча робота
- Скоро ви станете дорослими і
напевно захочете мати власну справу, створити своє підприємство. То яким буда
ваше підприємство?
- Скористайтеся попереднім
алгоритмом роботи і дайте характеристику вашому підприємству.
- Які ідеї для благочинності на
своєму підприємству ви запропонуєте?
13.
Робота в групах
-
Багато
у вас ідей. Як називається людина, яка вміє впровадити свої ідеї, нові
технології, шукає нові шляхи для створення благ? (Підприємець.)
- Кожен підприємець повинен володіти
певними рисами характеру, які допоможуть йому вести успішний бізнес.
Попрацюємо в групах. Кожен учень
має написати 1 рису характеру, можна писати слово чи словосполучення. Листок
передаємо ланцюжком, останній учень зачитує написане, повторюватися не можна.
Риси характеру підприємця
1.__________________________________________
2.___________________________________________
3.___________________________________________
4.___________________________________________
5.___________________________________________
6.___________________________________________
7.___________________________________________
8.___________________________________________
Висновок
: підприємець, що починає власну справу повинен не тільки добре володіти
економічними термінами, але бути справжнім партнером, чесним, добрим, надійним,
співчутливим, займатися благо чинністю. Не боятися ризику і мати добру освіту.
14. Підсумок
уроку
Сенкан
1. Слово
2. 2 прикметники
3. 3 дієслова
4. Речення з 4 слів.
5. Слово – синонім
Економіка
Ощадлива, партнерська, ділова
Заробляє, навчає, співпрацює, виховує.
Вчить нас приймати рішення.
Наука про домашнє господарювання.
Автор: Кордуба Н. Я.
Будь-яке використання матеріалів без відома та дозволу автора - заборонено!