пʼятниця, 29 листопада 2013 р.
Методи ейдетики на уроках в початковій школі
Маленькі діти сприймають світ переважно образами
, тому що права півкуля мозку , що відповідає за інтуїцію , просторову орієнтацію , у дітей від народження розвинена сильніше.
Ліва півкуля мозку , що відповідає за обробку мовної інформації , логіку , дозріває у більшості до 12-13 років .
Період найбільш інтенсивної роботи уяви людини - вік до п'яти років. Тому саме цей час найбільш сприятливий для розвитку його особистості. Тільки треба робити це правильно , використовуючи методики навчання , відповідні природним фізіологічним процесам .
Діти , особливо дошкільного віку , відчувають почуття психологічного дискомфорту., адже методики занять з дітьми в основному спираються на логічне мислення та механічну пам'ять.
Те ж відбувається і в молодших класах школи : таблиця множення , правила та ін. У середніх і старших класах до цього додаються дати, формули , схеми , слова і фрази іноземної мови та великий обсяг інформації , яку потрібно запам'ятовувати і переказувати.
Таке навчання суперечить закладеному природою процесу розвитку мозку. Тому сучасні наукові дослідження показують , що причиною багатьох хвороб є постійний психологічний дискомфорт. Дитину, яка погано вчиться через те , що її вчать за допомогою методик , які не враховують його природні можливості , часто сварять і вдома , і в школі . Постійні негативні емоції і нервова напруга знижують імунітет дитини , і вона починає часто хворіти. Фахівці стверджують , що методики навчання , що не враховують особливості дитячої фізіології , - одна з основних причин сьогоднішнього високого рівня захворюваності школярів .
Такі методики мають ще одне серйозне для дитячих доль і всього суспільства наслідок. Організм дитини починає захищатися від інформації , яку дорослі намагаються передати в неприйнятною для неї формі , і він перестає «чути» вчителів та батьків. І тепер навіть дуже потрібна для його розвитку і становлення особистості інформація до дитини « не доходить ». Є в педагогіці такий термін - « важковиховувана дитина». Важковиховуваними дітей роблять дорослі , які не знають особливостей дитячої фізіології і психіки.
Методи навчання , які пропонує ейдетика , спираються на образне мислення дитини , вони відповідають законам природи. Ейдетика , сприяючи гармонійному розвитку обох півкуль , робить більш гармонійною і саму дитину. Віна стає більш працездатною , краще вчиться , пам'ять і здатність концентрувати увагу зростають.
Сприйняття світу і оточуючих у дитини стає більш позитивним , а психіка стійкішою.
Ще одна важлива перевага ейдетичного навчання - дитина вчиться радісно. Радість навчання , так само, як і радість праці , робить дитину більш здоровою. Пояснюється це тим , що коли людина знаходиться в стані радісної , позитивної напруги , в її організмі виробляється природний стимулятор ендорфін , який сприяє підвищенню імунітету і працездатності.
Отож, проста вправа на зміну обзору допоможе зняти втому і відновити концетрацію уваги. так, запропонуйте пересісти на інше місце чи пройтися по класу, подивитися у вікно, присісти...
Швидке переключання уваги з одного виду знань на інший сприяє збільшенню звязків між клітинами головного мозку. так можна навчити дитину швидко реагувати на змінузовнішніх обставин, допомогти адаптуватися до нового середовища.
"Відповідай швидко"
Як називається столиця Англії ?Які кольори на прапорі України ?Як називається дитина кішки ?У який час року святкується Новий рік ?
Важливо:
досягти швидкого темпу в грі;промовляти повну відповідь обов'язково вголос ;грати регулярно
Метод піктограм називають ще тайною опису, адже всім відомо, що написане розуміє найкраще той, хто це писав. Ще первісні люди на скелях зображали піктограми.
Метод послідовних асоціацій
Метод входження