Мета вечора: розвиток сімейної творчості та
співробітництва родини і школи, об'єднання класного колективу, посилення ролі
родини у виховному процесі
Вчитель. Наш сьогоднішній світ - не світ
спокою та щастя, а світ протиріч і відчаю. На кожному кроці ми зіштовхуємося із
занепадом суспільства. Люди почувають велику відчуженість один від одного. У
нас із вами є родина, рідний дім, де на нас чекають, пам'ятають і
простять. Саме в родині ми навчаємось любові, відповідальності, турботі та
повазі. Давайте почнемо наш сімейний вечір із пісні.
А
зараз я представляю кожну родину й шановне журі.
(Кожна родина сідає навколо столу. Діти, батьки яких не змогли
прийти, підсаджуються до столів як гості, разом вони утворять команди.)
Вчитель. Я хочу оголосити перший конкурс -
«Сімейне блюдо». Кожна родина представляє традиційне солодке блюдо до чаю.
Проводиться
конкурс.
Вчитель. Наступний конкурс - «Сімейна
традиція». Сімейні традиції бувають не тільки у знаменитих родин, вони є в
кожної родини. Сьогодні ми з вами побачимо багато прикладів, гідних
наслідування.
Підсумки
конкурсу оцінює журі.
Вчитель. Від сімейних традицій переходимо до
цікавих сторінок біографії родини - конкурс «Цікавий випадок».
Представники
команд розповідають цікаві моменти біографії. Журі оцінює виступи команд,
відзначаючи сильні сторони.
Вчитель. А зараз проведемо тестування «Чи
знаєте ви своїх дітей?». Запрошуються батьки зі своїми дітьми.
Дві
дошки встановлюються в різних місцях, батьки та діти одночасно відповідають на
запитання.
Запитання тесту
1.
Улюблений колір вашої дитини?
2.
Улюблене свято?
3.
Скільки років вашій дитині?
4. До
якого знака зодіаку вона відноситься?
5.
Скільки грошей на кишенькові витрати ви їй даєте?
6.
Якому стилю в одязі віддає перевагу ваша дитина?
7.
Скільки в неї друзів?
8.
Улюблений танець?
9.
Улюблена пісня?
10.
Чи пише вона вірші?
11.
Чи веде вона щоденник?
12.
Яка улюблена страва ваншої дитини?
Підбиття
підсумків та оцінювання конкурсу.
Вчитель. Конкурс «Професія». Команди
представляють професію одного із членів родини, якщо є якісь потомствені
спеціальності, династії, будемо раді познайомитись.
Підбиття
підсумків та оцінювання конкурсу.
Вчитель.
Два почуття давно знайомі нам,
І серце в них знаходить їжу:
То є любов до батьківської хати ,
Й любов до родового попелища.
Два почуття давно знайомі нам,
І серце в них знаходить їжу:
То є любов до батьківської хати ,
Й любов до родового попелища.
Людина
не на голу землю приходить
і не пустелю після себе залишає.
Я
оголошую наступний конкурс - «Сімейна реліквія».
Підбиття
підсумків та оцінювання конкурсу.
Вчитель. Наш наступний конкурс - «Іспит для
батьків».
Батьки
по черзі витягають картки з проблемними ситуаціями, які мають розв'язати.
Проблемні ситуації
1.
Ваша дочка зробила модну стрижку чи пофарбувала волосся в незвичайний колір.
Ваша реакція?
2.
Вашій дочці пропонують роботу за кордоном в якості фотомоделі. Що ви зробите?
3.
Ваш син прийшов додому із запахом алкоголю. Ваша реакція?
4.
Ваш син полюбив дівчину й вирішив одружитись. Що ви йому порадите?
5. Ви
довідались, що ваша дочка курить. Ваша реакція?
Підбиття
підсумків та оцінювання конкурсу.
Ведучий. На закінчення сімейного вечора наше журі підбиває підсумки, а я оголошую
останній конкурс - «Музичний». Треба навести музичну кінцівку пісні про дім,
родину, любов або прочитати вірші на цю ж тему.
Слово
бере журі, підбиваючи остаточні підсумки, кожній родині привласнюється титул -
найбільш музичної, найбільш спритної, найбільш веселої тощо. Вручаються призи
та подарунки. Звучить відповідна пісня.
Ведучий. Закінчується сьогоднішній вечір, хочеться висловити щиру вдячність усім
батькам і дітям, висловити надію, що сімейний вечір допоміг нам ближче
познайомитись один з одним, об'єднатись.
Нехай
довгі роки зберігається тепло вашого сімейного вогнища.
Хочеться
побажати вам сил, терпіння, такту, доброзичливості у спілкуванні з дітьми. Щоб
хлопчики виростали справжніми лицарями, а дівчата — прекрасними жінками.Саме
про це йдеться у вірші Ліни Костенко «Пелюстки старовинного романсу».
Той клавесин
і плакав і плекав чужу печаль.
Свічки
горіли кволо.
Старий співак
співав, як пелікан,
Проціджуючи
музику крізь воло.
Він був
старий і плакав не про нас.
Той голос
був як з іншої акустики.
Але ж губив
під люстрами романс
Прекрасних
слів одквітлі вже пелюстки.
На голови,
де, наче солов'ї,
Своє гніздо
щодня звивають будні,
Упав романс,
як він любив її
І говорив
слова їй незабутні. Він цей вокал підносив, як бокал, У нього був метелик на
маніжці. Якісь красуні, всупереч вікам, До нього йшли по місячній доріжці. А
потім зникла музика. Антракт.
Усі мужчини
говорили прозою. Жінки мовчали. Все було не так. їм не хотілось пива і
морозива. Старий співав без гриму і гримас. Були слова палкими й не сучасними.
О, заспівайте дівчині романс! Жінки втомились бути не прекрасними.
Дякуємо
вам за увагу й участь у сьогоднішньому вечорі!
А
зараз усі запрошуються на чаювання.
Під
час чаювання проводяться веселі конкурси, естафети, змагання.