субота, 26 жовтня 2013 р.

Економічна гра



Економічна гра „Що? Де? Коли?”

Мета: закріпити знання про професії, пов’язані із підприємницькою діяльністю; вчити висловлювати свою думку та прислухатися до думки інших; сприяти розвиткові творчої ініціативи, мислення; виховувати ділові якості, організованість, вміння працювати з партнером.


Хід гри:
Вчитель: Розпочинаємо чергове засідання юних бізнесменів 3- А класу.
              Кожне наше засідання ми розпочинаємо економічною розминкою. Сьогодні в нас економічний тренінг „Ділове партнерство”. Пригадаємо правила відповідей на запитання.
Хором: Відповідати чітко, виразно, швидко і правильно.

Вчитель:
Запитання перше:
-      Що таке „ділове партнерство”? (спільна справа, співпраця людей в одній справі). В усіх сферах нашого життя ми зустрічаємося з партнерством. Запитання друге:
-      Назвіть ситуації, в яких є партнерство (гра, школа, збирання урожаю, гуртки, вистава) Яку партнерську роботу ви виконуєте вдома, в школі?
Запитання третє:
-      Як називають людей, які беруть участь у спільній справі? (партнери)
    Доберіть синоніми до слова партнери (спільники, союзники, однодумці)
Запитання четверте:
-      Якими якостями має володіти кожен із партнерів? (поважати думки інших, не сперечатися, бути чесним, поважати один одного, вміти домовлятися). Партнерство – це спільна справа, і виконувати партнери повинні у взаємній узгодженості. А для цього слід дотримуватись правил партнерської роботи.
Запитання п’яте:
-      Назвіть правила партнерської роботи (слухати партнера, поважати думку партнера, не сперечатися).

                   Засновник клубу „ Юних бізнесменів” наш Бізнесменчик запрошує вас на економічну гру „Що? Де? Коли?”. Тут вам доведеться застосувати правила партнерства. Гра покаже, чи вмієте ви слухати один одного і допомагати один одному.
                   Участь у грі беруть 4 команди. Помічниця роздає кольорові кружечки. Кожен вибирає кружечок того кольору, який йому до вподоби. Учні займають свої місця згідно вибраного кружечка. Утворюється 4 команди: банкіри, підприємці, фермери і комерсанти.

Знайомство

Капітани команд представляють гравців.

Команда „Банкіри”
Ми банкіри молодці,
Бо для всіх ми є взірці.
Знаєм, як кредити дати,
Де, коли й кому продати!
А як хтось не повертає,
То до суду попадає!

Команда „Комерсанти”
Комерсанти ми хороші
Рахувати вмієм гроші.
Знаєм де їх гарно вкласти,
Щоби зовсім не пропасти.
Ми за них товар купуєм,
А тоді реалізуєм!

Команда „Фермери”
Ось погляньте ви на нас
Фермери ми просто клас!
Землю свою обробляєм,
Урожай на ній збираєм.
Щоб було чим харчуватись
І на зиму запасатись!

Команда „Підприємці”
Підприємці з нас такі –
Наче зайчики прудкі.
Матеріали ми придбаєм
У виробництво запускаєм.
А готовий вже товар
Для людей усіх є дар!

Вчитель: Гра розпочинається.
           Студія школи спільно з Міністерством економіки за сприяння директора школи та заступників представляє гру „Що? Де? Коли?”
           Вітаємо учасників гри та гостей студії (оплесками).
Послухайте умови гри.
           Ви поділені на 4 команди. В кінці гри, команда, яка проявить найкращі знання з економіки і заробить більше грошей (економчиків), буде визнана переможницею і здобуде головний приз – кубок „Мудра Сова в золотому”. Інші учасники гри отримають медалі Мудрої сови.
           Перед вами стіл з рулеткою. Який номер випаде, на таке запитання і будете відповідати. Вашими суперниками будуть телеглядачі з країни Економіколяндії. В грі існує система штрафів. Детальніше вам про це розповість наш гість.


Ведуча: Слово надається доброму другові і пораднику Бізнесменчика – Правознавчику, представнику Державної податкової адміністрації України, незалежному юридичному консультанту з прав людини.

Правознавчик: Вітаю вас, шановні учасники гри. Декларація з прав людини гарантує кожному захист свободи думки, уважне ставлення до співрозмовника, дбає про права і обов’язки кожного громадянина України.
           Бажаю вам слухати і поважати думки партнерів, проявити чесність та благородність у грі. Зауважте, що за порушення правил гри – штраф.
Ведуча: А щоб гру цю розпочати треба всім нам клятву дати:
Хором: Будемо уважними!
            Будемо слухняними!
            Будемо кмітливими!
            В змаганні той перемагає,
            Хто щирих, вірних друзів має!
            Тож пам’ятайте це завжди
             І свято дружбу бережіть!
             Бо сьогодні ви суперники завзяті
             А завтра всі – одна сім'я!

Розпочинаємо гру!

Раунд 1.
Ведуча підходить до столу і крутить дзиґу із стрілкою. Випав сектор 1. Звучить музика.
Ведуча: З вами грає Сорока-Білобока, ведуча інформаційно-економічної телепрограми „Новини економіки”. Знає про всіх і про все. Улюблена передача – „Хитру Сороку спіймати морока”
Вчитель: Увага! Завдання! Швидко вимовте скоромовку. Прошу капітанів команд вибрати представника команди, який буде брати участь у цьому конкурсі.
Від команд виходять гравці і вибирають завдання в конверті
Гравці по черзі промовляють скоромовки і дають пояснення економічного змісту скоромовок. За промовлену скоромовку встановлюються розцінки (в економчиках).
І місце – 50 економчиків
ІІ місце – 40 економчиків
ІІІ місце – 30 економчиків
ІV місце – 20 економчиків

Раунд 2
Ведуча: Увага на екран! З вами грає Чомусик. Хлопчина років 9. Навчається в 3 класі економічної школи. Дуже допитливий. Улюблене слово „Чому?”.
Вчитель: Увага! Відгадайте загадку. Доведіть, що відгадка пов’язана з економікою.

           Командам пропонуються загадки. Гравці дають відповіді і доводять економічний зміст відгадок. За правильну відповідь – 40 економчиків.

Раунд 3
Ведуча: Увага на екран! З вами грає Лисичка в бізнесі – леді передовика. Елегантна. Вишукана. Багата. Розумна. У конкуренції немає рівних. Власниця ресторану „У лисички”, „Міс Хитрість 2008”. Її ізюминка – хитрі задачі, що розвивають логічне мислення.
Вчитель: Увага! Завдання! Команда, яка дасть правильну відповідь, заробить 100 економчиків.
          Задача
           Між двома власниками фірм йде постійна конкуренція на фруктовому ринку. Одного врожайного року перший власник зібрав з кожної липи по 45 кг яблук, а другий – по 65 кг яблук. Чий прибуток більший і на скільки?

Раунд 4
Ведуча: Увага на екран! З вами грає Гномик – економик. Проживає у багатодітній сім'ї. Досконало вивчив азбуку домашнього господарювання. Життя заставило розрізнять бажання і потреби. Його хобі – ребуси.
Вчитель: Увага! Завдання! Розгадайте ребус – економічне поняття.
           Прошу взяти конверти (4 конверти, 4 листки, ручка)
           В конвертах – ребуси. Команди відгадують. За правильну відповідь встановлюються розцінки (в економчиках)

І місце – 50 економчиків
ІІ місце – 40 економчиків
ІІІ місце – 30 економчиків
ІV місце – 20 економчиків


Раунд 5
     Ведуча: А хто грає, дізнаємось після музичної паузи.
Увага на екран! З вами грає Сонечко. Ділове. Розумне. Тому і досягло вершини успіху у бізнесі. Президент академії економічних наук. Бізнесмен року – 2007.
Вчитель: Увага! Завдання! Бізнесмен – який він? Доберіть якнайбільше слів, що характеризують його. Завдання на час. Ви працюєте 1 хв. Кожне слово – 10 економчиків. Записати на листку.

Гравці записують слова, а тоді зачитують їх. За кожне слово – 10 економчиків.




Підсумки гри
Вчитель: От і закінчилась наша гра. Важкою вона була, але ми досягли кінцевої мети, заробили гроші. Тож підведемо підсумки. Поки команди підраховують гроші, висловлюємо подяку.

Подяка
Ведуча: Висловлюємо подяку генеральному спонсору нашої гри – Мудрій Сові. А також ВАТ „Швидка економічна допомога” та Міністерству фінансів України за надані кошти. Щира вдячність гостям за моральну підтримку.
Вчитель: Надаємо слово Правознавчику.

Правознавчик: Як представник Державної податкової адміністрації України повідомляю: „Кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом” Конституція України, ст..67.

Ви друзі, добре пам’ятайте:
Податки – наш добробут!
Тож порядок всьому знайте,
Декларацію вчасно подавайте!

Нагадую, що надходження податків
В державний наш бюджет
Веде до процвітання
І добробуту всіх людей!
Доводжу до вашого відома, що комісійний збір за участь у грі становить по 5 економчиків за кожного гравця.
Прошу задекларувати свої доходи.

Команди заповнюють податкову декларацію.

Вчитель: Команди назвіть свій прибуток.
Переможницею сьогодні стала команда ... Вона нагороджується кубком „Мудра Сова в золотому” та медалями.
Оплески команді – переможцю.

Наші інтерв’ю
        Ведуча: Як ви плануєте потратити ваші гроші?
                    ( Кожна команда дає відповідь на запитання)
Вчитель: Всі ви показали хороші знання, виявили, над чим треба ще попрацювати: Зароблені гроші свідчать про якісну працю під час гри, про ваше партнерство, дружбу з економікою та про бажання глибше пізнати її таємниці.